Luftballongs-tårta

Jag fick en beställning från min frus jobb.
En av hennes arbetskamrater gick och väntade på att få åka luftballong, därav önskemålet.
Alltså, luftballong med vaniljkräm och blåbärssylt (mina hemmagjorda specialitéer) ;-)

 

Den blev omtyckt fick jag höra, så roligt!

Jag har fått önskemål om att visa hur jag spritsar tårtorna. Så nästa gång jag gör en tårtbeställning så kommer det en liten bildserie på hur jag gör.
Vad roligt att där är några som följer min blogg och lägger kommentarer :-)

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Milli

Tack för din kommentar. Har svarat på frågorna i kommentarerna. Gick inte att klistra in texten här.



Jättefin blogg du har :) Roligt att läsa om män som bakar :)

2011-10-14 @ 18:43:46
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/
Postat av: Maria

Hej. Fin blogg du har och många roliga tårtor som har gjort. Såg att du för ett tag sen skrivit en fråga på min blogg (dumbotårta) och jag har helt glömt att svara, klipper in svaret här också - hoppas att det är okej.



Ola: Plankorna har jag gjort genom att kavla brun SP och sedan göra "trämönster" med ett vasst föremål, sedan har jag målat med lite mörkbrun pulverfärg för att det ska bli lite mer levande.



Vattnet har jag först lagt blå SP, sedan gjort gele, med gelesocker som jag färgat lite blått och sedan lagt ut över den blå SP:n.



Hoppas det går att förstå vad jag menar :-)

2011-10-20 @ 15:00:28
URL: http://mariasbaksida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0