Musse Pigg- tårta!

Min dotter Diza fyllde 6 år för ett par helger sedan.
Hon fick själv välja två tårtor. Valet var ganska självklart för henne. Hon ville ha en Prinsessa och en Musse Pigg-tårta :-)

Prinsessorna kan jag nu känns det som :-) Men dem är ganska roliga att göra för nu kan man börja göra lite olika.
Denna gången valde jag att göra en klänning med ett släp. Toppen av klänningen spritsade jag med vit icing.
Fyllningen skulle vara vitchoklad och jordgubbsmousse. MEN den vita chokladen skar sig. Varför kan jag inte riktigt svara på faktiskt, det händer. Ganska sällan men det händer. Jag tror att den inte fick stå kallt tillräckligt länge...
Istället fick jag komma på något snabbt eftersom tiden började bli knapp...
Det blev då "enkel chokladgrädde".

Enkel Chokladgrädde innehåller:
Grädde
Kakao
Socker


En fluffig Prinsessdröm, precis som Diza ville ha den.

Musse Pigg hade jag inte gjort innan;

Med vanlig prinsesstårte-fyllning
Musse Pigg är utskuren på frihand.

Enkla tårtor men goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0