Biltårta 3D

Fick en beställning på en tårta till Fabian som fyllde fyra år. Fabian och hans familj är väldigt motor intresserade, storebror kör cross och pappa meckar med bilar. Därför beställde de ju en biltårta, helst en formtårta, alltså 3D.

Det var första gången jag gjorde en sån här tårta och funderingarna fanns om jag skulle göra Blixten McQueen.
Men med tanke på att det var första gången så höll jag mig till att göra en "vanlig" sportbil.







Är själv inte helt nöjd med resultatet, hade föreställt mig vissa saker lite annorlunda. Men ibland får man improvisera lite, och huvudsaken är ju verkligen att de som beställt blir nöjda!

Fyllningen var (det som blivit lite av en klassiker nu) jordgubbsmousse och vitchoklad mousse!

Kommentarer
Postat av: Fia

Den blev ju jätte fin =)

2011-07-06 @ 22:27:20
URL: http://www.sofsan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0