Stripp-tårta!

Svägerskan fyllde år i söndags och för att bråka lite så ville hon ha en explosionstårta där en strippa hoppar upp ;-)
Men då ska hon ju få det tycker jag :-)

Så hon fick en vit glittrig tårta (tyvärr syns inte det glittriga på bilden), som exploderat i mitten. Mitt i explosionen hoppar en manlig strippa upp (en docka, gick tyvärr inte så bra att bygga strippan, men ska göra ett nytt försök en annan gång eftersom jag troligtvis hade för lite modellingpaste i sugarpasten denna gång) bland mer glitter ;-)

På skoj kallar vi henne lyxhustru och hon älskar "bling bling" som hon säger, så vi tyckte att det passade perfekt med allt glitter!
På nedre kanten av tårtan sitter en vit ros.

Fyllningen är vitchoklad och kiwi/krusbär.



Har fått frågor på hur jag bygger mina tårtor, så inom snar framtid ska jag fota och lägga ut bilder på tårtbyggandet.
Kanske en "How-to" om ni är intresserade av det?

Kommentarer
Postat av: Therés

Hihi, ser fram emot en "how to" Jag älskar att baka tårtor men klarar bara av vanliga runda.



Häftig tårta.

2011-08-25 @ 20:55:29
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0