Fridas 1-års tårta!

Efter ett uppehåll på ca en månad så har jag nu fått in några nya tårtbeställningar :-)

Först ut var lilla prinsessan Frida som fyllde ett helt år! :-)
Hon och hennes mamma hade beställt 2 tårtor, båda skulle vara av temat Prinsessa och Rosa.
I övrigt fick jag fria händer. Det är ju kul när kunderna bara säger ett tema, men att man i princip får fria händer inom temat!!

Vi börjar med den ena tårtan, sen kommer nästa tårta i ett annat inlägg ;-)



Jag valde att försöka drapera tårtan med marsipan. Vit marsipan runt tårtan och ett lock av rosa marsipan som hänger ner över kanterna, lite som ett draperi :-)
För att markera kanten så spritsade jag icing precis i kanten.
Uppe på tårtan har jag satt kronor med en pärla (läs: juvel) i mitten på varje krona.
Jag har även satt pärlor som en "nål" som håller upp draperiet!

det är kul att se hur man utvecklas med varje tårta. Man tänker mer detaljrikt för varje tårta, eftersom man blir bättre på detaljer och ju mer man gör tårtor desto mer tid får man över för detaljerna :-)

Fyllningen i denna är hemmagjord. Min egen vaniljkräm och min egen blåbärssylt!

I nästa inlägg kommer en "how-to", dvs en bildserie på hur jag har byggt upp tårtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0